Yukon Arctic 2013

Ultrarun.dk skriver i denne omgang et fint indlæg om Yukon Arctic, som for mange år siden blev grundlagt ved Yukon Artic Quest, et 1000 miles slædehundeløb gennem det ekstrem kolde og øde Canadiske terræn. I år står 6 danskere klar til at udfordre sig selv i kulden, Henrik Benzon 100 miles kategorien, Jacob Juul Hastrup & Leon Skriver i 300 miles samt Jørgen thorsted, Palle Andersen, Casper Wakefield i 430 miles. Desværre melder Leon Skriver og Jacob Juul sygdom tæt på startskuddet. Begge føler sig sløje, og for de to stærke løbere ser det desværre ikke for godt. EXPL sender dem masser af energi, i håb om at de kommer afsted sammen med resten af gruppen! Jørgen Thorsted melder bedre fra morgenstunden af, og citerer “Sov rigtig godt i nat til ca 4 derefter lidt roden rundt, men jeg er klar frisk og glæder mig. Venter på min morgen mad og er spændt rigtig spændt! Ja jeg ryster også lidt på hænderne men det er kun godt! All systems are on GO” (kilde: Facebook). Deltagerne kan følges via GPS mens de kæmper sig mod nord – løbet skydes i gang kl. 10.30 AM lokal tid.

The Yukon Arctic Ultra from Yukon Arctic Ultra on Vimeo.

Derudover vil jeg gerne vise jer en film, der kun kan gøre søndagen en smule bedre:) Denne wingsuit film er helt fantastisk, da den er professionelt filmet samt indebærer en gruppe meget professionelle atleter, der elsker at presse grænserne udover det normale. Selv jeg var begyndt at blive en smule mættet af denne type film, må jeg indrømme at lige netop denne film imponerede mig – “A must see movie”:)

– Andreas

2 responses to “Yukon Arctic 2013

  1. Hej Andreas , fedt at følge dig her på siden , det er altid spændende. Lige en rettelse slædehunde løbet Yukon Quest er 1000 miles 🙂 bare lidt nørderi 😉

Skriv en kommentar