Løbsanmeldelse: Garmin Trailman Ultra 50 km.

Løbsanmeldelse: Trailman 50 km.

Husk, at dette er mit indtryk fra løbet! Jeg har løbet en bestemt distance med et bestemt formål og derfor får jeg en bestemt oplevelse. Der er lige så mange forskellige oplevelser og meninger, som der er deltagere. Hvad jeg end har af indvendinger mod de forskellige løb, vil jeg gerne bakke op om dem alle og jeg synes det er fedt med de ildsjæle, vi har inden for ultratrailmiljøet i Danmark.

Trailman

Det er op af bakke!

Plussiden:

  • Tæt på København- Lækkert at sove hjemme og kun skulle køre i 25 minutter.
  • Rimeligt teknisk trailløb, især på grund af mudderet, men med flere ukomplicerede stræk.
  • God stemning i start/målområdet.
  • Flotte præmier. Det kan måske på sigt trække stærke løbere til fra udlandet.

 

Ting, der trækker ned:

  • Kun HIGH5 gels som energiprodukt. Gels fra deres reklamepakker.
  • Markering var ikke helt skarp. Det skal der rettes op på.
  • Det er nemt at snyde på ruten og skære sving af.
  • Ingen udstyrstjek. Når arrangøren har skrevet, at der er obligatorisk udstyr og at det bliver tjekket før start, så skal det også gøres.
  • Ruten var for kort! Jeg loggede ca. 23.5 km. pr. omgang. Hvis man lover folk 50 km. og/eller 50 miles og som arrangør går efter UTMB point, så skal man også være skarp på ruten.
  • I den dyre ende for tilmelding.

 

DM-potentiale?

Ja – på sigt. Ruten byder på tekniske passager og en pæn portion bakker. Ruten skal dog markeres skarpere og det vil nok kræve en hel del kontrollanter ude på ruten.

Trailman2

I mål sammen med Anders Aagaard Hansen

Anders’ beretning fra løbet kan læses her.

Og fra en af Danmarks længstløbene læger, kan du læse Rasmus’ beretning fra løbet her.

Trailman1

Anders Aagaard Hansen, Søren Rasmussen og jeg. Søren som vinder og Anders og jeg delte 2. pladsen.

Skriv en kommentar