Løbsanmeldelse: Winforce 50 km.

Løbsanmeldelse: Winforce 50 km.

Winforce

På ruten.

Husk, at dette er mit indtryk fra løbet! Jeg har løbet en bestemt distance med et bestemt formål og derfor får jeg en bestemt oplevelse. Der er lige så mange forskellige oplevelser og meninger, som der er deltagere. Hvad jeg end har af indvendinger mod de forskellige løb, vil jeg gerne bakke op om dem alle og jeg synes det er fedt med de ildsjæle, vi har inden for ultratrailmiljøet i Danmark.

Plussiden:

  • Okay terræn. Ikke super teknisk, dog.
  • Flotte udsigter på ruten.
  • God stemning i start/målområdet. Der er maksimalt 100 deltagere i alt, så feltet er småt. Det giver en intim stemning.
  • Super depot i målområdet med gode energiprodukter.
  • Overskuddet går til et godt formål, nemlig TUBA, der giver rådgivning til unge, der er vokset op i alkohol- eller stofmisbrugsproblemer.

 

Ting, der trækker ned:

  • Rundeløb (25 km. pr. omgang). Man skifter ikke retning.
  • Jeg ville personligt ikke løbe mere end to omgange på denne rute, da jeg så ville kede mig.
  • Meget frem og tilbage af de samme stier.

    Winforce1

    Mål!

DM-potentiale?

Ja… Området har det rette terræn, synes jeg, men så skal ruten justeres og måske er den tekniske sværhedsgrad ikke høj nok. Der er for mange frem- og tilbageløb. Og så vil det kræve flere kontrollanter på ruten, fx ved de to vendepunkter.

 

Winforce2

Podiet.

Skriv en kommentar