Løbanmeldelse: Salomon Hammer Trail 50 miles

HT start

Lige før start på 50 miles.

 

Løbsanmeldelse: Hammer Trail 50 miles

Husk, at dette er mit indtryk fra løbet! Jeg har løbet en bestemt distance med et bestemt formål og derfor får jeg en bestemt oplevelse. Der er lige så mange forskellige oplevelser og meninger, som der er deltagere. Hvad jeg end har af indvendinger mod de forskellige løb, vil jeg gerne bakke op om dem alle og jeg synes det er fedt med de ildsjæle, vi har inden for ultratrailmiljøet i Danmark.

Plussiden:

  • Noget af Danmarks fedeste terræn!
  • Smuk natur
  • Solopgang
  • Teknisk trailløb i mørke. En undervurderet disciplin.
  • God stemning i start/målområdet.
  • Mad om eftermiddagen inkluderet i løbet. Giver god mulighed for at snakke om løbet

 

Ting, der trækker ned:

  • Ingen energibarer eller gels i depotet. Der er dog energidrik og mad/slik.
  • Det er et rundeløb, men meget opvejes af at første runde er i mørke og at man skifter retning for hver omgang.
  • Det er på Bornholm! Man må rejse efter lækkert terræn, men det koster en hel weekend.
  • Vinderen på 25 km. havde vist ikke sit obligatoriske udstyr med. Det havde ikke ændret ved resultatet, men det er ikke godt nok, når man kræver det.

 

DM-potentiale?

Ja! Oplagt sted at starte et DM for trail og ultratrail. En efterhånden rutineret løbsledelse og en rute, der optimeres år for år

Christian

HT løb

Hammershus passeres.

Hammer Trail 2014

HT slut

Tager imod min kæreste i mål, der har prøvet kræfter med 25 km.

 

Skriv en kommentar