Svært at få armene ned

Kroppen var en smule træt i går efter 24 km løb, men armene var ikke til at få ned! De hængte i luften, som hvis Danmark havde vundet en VM kamp i Brasilien (For det ville dælme også gøre mig glad)!

Skærmbillede 2014-06-19 kl. 22.29.48

Den nye passage er nord for Søllerød

Turen i går slog endnu en gang fast, hvad trail løb egentlig er for mit vedkommende! Turen i går blev den type af ture som jeg altid ser enormt frem imod. Nemlig hvor noget nyt skal udforskes men også hvor spontaniteten får lov til at herske og sætte dagsordnen for hvor jeg ender. Og hvor at smilet kun bliver større og større. Det handler sgu da om at udforske – gør det ik?🙂

Personligt forstår jeg ikke hvorfor at man træner det samme, igen og igen – år efter år. Jeg forstår ikke hvorfor at nogen kun beretter fra samme tur rundt i Rude Skov, når der findes så mange alternativer. Omvendt har jeg den holdning, at man skal følge sine egne veje og lytte til sig selv – om det så er et-hjulet downhill kørsel (ja, det findes).

Det der motiverer mig, er at udforske – og om det så er på asfaltvejen eller i skov er ikke det afgørende. Essensen er at se/føle/mærke nye oplevelser, også i ens eget nabolag. Et eksempel var turen i går, en 24 km lang trail rute med både nye og kendte passager. Turen mindede mig flere gange om den 100 % nye rute, som Christian Nørfelt og jeg for få måneder siden fandt frem til. Her var målet at krydse Nordsjælland, med start i Frederikssund og mål på Klampenborg st (99% trail). Turen i dag var ikke helt lige sådan, 24 km kortere og med flere kendte passager. Men emnet for turen var det samme; Udforsk!

Målet med dagens rute var at udvide den VERDENS KENDTE Sjællandske udgave af ’Hammer Trail’, med passage gennem Søllerød Skov. Søllerød Skov/Øverød var indtil i går fuldstændig ukendt terræn for mit vedkommende, selvom at mine ugentlige træningsture løber lige forbi. Området havde jeg fået øje på, når jeg i bil besøgte mine forældre. Fra motorvejen kan man skue indover Holte Rideskole, og få øje på et lækkert kuperet naturområde. Det skabte motivationen for at udforske området.Skærmbillede 2014-06-19 kl. 23.19.58

I går kl. 16 smuttede jeg så af sted uden kort, men blot med et mål om distance. Alt skulle være spontant gennem Søllerød Skov, hvorefter at jeg ville koble på Rude Skov, Geels Skov og slutte af med at løbe retur til Nærum via Ravnholmskoven (Det Danske Schweiz). Søllerød omegn skuffede på ingen måde! Fra første skridt var der blødt underlag, stier og kupering og humøret var derfor højt. Til at starte med var der en del åbne passager, hvilket gjorde det nemt at finde rundt. Efter 15 min blev skoven tæt, og mit ønske om et udvidet ‘Danske Schweiz’ viste sig dælme at være tilfældet! Single track stier overalt, kupering overalt – og så var ALT nyt! Jeg følte mig igen som en dreng på 5 i Fætter BR, hvor alt skulle prøves.

Endnu en gang endte det i succes at udforske, at bevæge sig væk fra det vante og prøve noget nyt – og heldigvis blev den gode stemning ikke vendt 180 grader, da jeg ellers halvvejs på turen gik sukkerkold. Note til mig selv: ‘Medbring energi for dælen da’🙂

Jeg håber at du er blevet inspireret og vil gøre det samme i fremtiden – uanset sportsgren og/eller underlag. Har du interesse i selv at afprøve den nye men allerede VERDENS KENDTE ’Sjællandske Hammer Trail 2. edition’, så følg linket her!

God træning – may the tracks be with you!

– Andreas

Skriv et svar

