Pre race tanker – Hammer Trail

Hammer Trail 100 Miles i år vil for mit vedkommende være anderledes end alle tidligere ultraløb. Årsagen er mit mål og dermed mit fokus, hvor jeg i år ikke udelukkende satser på at nå igennem inden for cut-off, men også har fokus på et specifikt tidsmål – nemlig 23 timer.

Det er dog vigtigt at man overfor en selv, er ærlig overfor egne kompetencer og ikke mindst bevidst om at når man deltager i ekstremsport, så kan alt ske. Med det mener jeg, at uanset hvilke mål man har sat sig, vil der i forbindelse med et ultraløb kunne ske mange uventede ting, som vil kunne stå i vejen for målet. Vrider man anklen efter 2 km – jamen så bliver det allerede her svært at opnå ens personlige tidsmål. Ligeledes kan energien fejle, varmen kan stige en til hovedet samt en million andre ting…

Men derfor kan man jo godt sætte sig nogle personlige mål, i håb om at alt forløber som forventet. Det har bragt mig frem til, at jeg skal under 23 timer. For at kunne det, har jeg lagt en taktik for hele løbet, men den holder jeg til mig til for nu. Rent mentalt har ladet mig inspirere af dygtige ultraløbere, for selv at blive mere kompetent til at tackle de utallige nedture. Det håber jeg kan være et brugbart redskab til at holde tempo, også selvom alt i et kort øjeblik føles som at gå mod en. Den skal have power hele vejen!

Jeg håber at alle uanset distance og mål kommer igennem i det barske terræn, og at ingen på 100 miles distancen lader sig lokke af et 50 miles diplom (hvilket man kan få udleveret, hvis man stopper halvvejs)🙂

God tur til alle – vi ses derovre!

– Andreas

Skriv et svar

