Det handler om at leve op til navnet ‘Exploring the Limits’

I går drog Christian og jeg til Frederikssund og løb i stik østlig-retning mod Klampenborg st (se rute i Movescount via klik her). Turen havde ingen af os løbet før, og derfor var det eneste kendskab til ruten sket via google maps satellit billeder dagene før. Turen viste sig at være en af de bedre! Det var nemt at finde vej allerede fra start, hvor det kun tog os 2 min ad komme ud af Frederikssund downtown – og her var der single track på grus allerede fra first-step, som bølgede sig igennem åbne grønne græsområder! Via min telefon havde jeg markeret flere steder på oversigtskortet, hvor jeg vidste at vi skulle krydse, ellers ville vi komme på afveje eller endnu være ende i asfalt helvede. Endnu en gang blev man glad for ens indkøbte teknologi, hold nu op hvor er en smartphone genial i de fleste sammenhænge! På vej mod Buresø fra Frederikssund ramte vi flere off trail spor, enten langs marker eller vandløb. Tjek lige udsigten langs Furesø her:

Red panorama

 

Det tog dog kun en times tid før at vi ramte Slagslune Skov ved Buresø, og herfra gjaldt det bare om at finde fede single track spor der all in all førte os mod øst. Herefter ramte vi Bastrup sø og Ganløse Ore, hvorfra at jeg kendte resten af vejen fra tidligere træningsture. Solen skinnede hele vejen, begge kroppe var markant mindre påvirket end ventet og det betød at vi smilte hele vejen kunne holde et steady pace fra start til slut (11,4 km/t). For os begge var turen på flere områder befriende, da den tog os igennem nye lokalområder som vi aldrig havde befundet os i før. Det gav stor energi at se nye områder, i stedet for at trave de vandte træningsstier.

49 km cross

Ved det østlige punkt af Farum Sø var første vandpost. Jeg bar i alt 500 ml, mens Christian bar det dobbelte, og dette scenarie skabte et godt udgangspunkt for hvem af os der var smartest ift. vægt/væskebehov (dog vil der selvfølgelig være individuelle forskelle, også når det kommer til væsketab via sved og generelt behov for væske under træning). Christian trak det længste strå, da jeg ved første vandpost var tørstig, og med friske 500 ml væske i tasken fik drikken ‘hurtige ben at gå på’! Sagt med andre ord, havde jeg allerede 20 min efter drukket min nyoptanket væske, og tørsten steg sekund for sekund. Det skal jeg lige rette op på til Hammer Trail:)
Mørket faldt på da vi ramte den nordlige del af Eremitagen. Få min efter krydsede vi Københavns Golfbane (midt i Eremitagen), hvor omkring 1 million rådyr havde samlet sig for at græsse. En bedre afslutning kunne man ikke forestille sig, idyllisk, stille og intet mindre end fantastisk! Tak Christian Nørfelt for fedt selskab – Hammer Trail, kom du bare an;)

Tjek billeder fra turen her:

IMG_4942 IMG_4943 IMG_4944 IMG_4946  IMG_4948  IMG_4950 IMG_4951 IMG_4952 IMG_4953 IMG_4954 IMG_4955 IMG_4956 IMG_4957  IMG_4960 IMG_4961 IMG_4963

– Andreas

Skriv et svar

