Aerob styrketræning

Mit intense træningspas i forgårs på Rigets trapper virkede efterfølgende mere som om at kroppen havde været udsat for tung styrketræning, end aerob intens interval træning. Aldrig før har jeg haft så ødelagte lægmuskler efter et løbepas, og som to dage efter stadigvæk virkede som sten på benet. Det gik ellers rigtig godt på trapperne, hvor jeg 8 gange kom op og ned igen i fint tempo. Det fede ved trapperne på Riget er først og fremmest de 17 etager, der sammenlagt giver 60 hm+. Pulsen kommer helt op og støder, i takt med at man kæmper sig stejlt opad, og jeg har for såvidt ingen problemer med motivationen om at tage endnu en tur op. Det eneste umiddelbare minus, er tempoet ned. Det er stort set umuligt at løbe hurtigt ned, da man ikke ønsker af snuble på trinnene og ikke ønsker at løbe i vejen for personalet, der til daglig går op og ned. De har jo 1. prioritet! Men skal du give dine benmuskler og dit kredsløb nogle tæsk i hjertet af Kbh, så er det bare om at angribe trapperne! Tjek mit move/ hvid kurve = puls, orange kurve = højde (min makspuls: 185 slag/min):

Riget

Som afslutning på et skønt træningspas, slutter vi her med en lidt anderledes men unik fortælling, Searching for West:

– Andreas

Skriv et svar

