Genoptræning ‘step by step/trail by trail’

De sidste 2 uger har følelsen slet ikke været til at beskrive, hver gang jeg snørede skoene på og løb en tur ud i terrænet. Endelig begynder tingene så småt at ‘falde på plads’ virker det til. Det der har gjort udfaldet er først og fremmest at jeg selvfølgelig dag for dag får et stærkere knæ, i takt med at den lille brusk skade gendanner sig. Derudover har en kombination af balance træning samt udstræk af venstre ben virkelig gjort en forskel, og her har der været tale om stræk af hasemuskulatur, lægmuskulatur, de laterale (ydre) senebånd, samt stræk af tractus iliotibialis (‘løbeknæ’s senen’). Status er i dag, at jeg kan løbe 45-50 min terræn uden de store problemer i venstre ben/knæ, men blot hvor jeg har en følelse af noget diffust. Jeg tror personligt at der er tale om arvæv, noget som jeg muligvis aldrig vil blive fri for.. Time will tell. Jeg løber kun så længe at jeg føler at der er sundt, og den fornemmelse har jeg pt, og det er bare fedt! Det er ret sjovt at mærke sine muskler igen efter lang tids pause. Efter 30-45 min trail løb, så kan især lægge og quadriceps godt mærkes. De skal nu sammen med resten af kroppen i shade endnu en gang, denne gang gerne uden skader på kort OG lang sigt! Nedenfor lidt stemningsbilleder fra en fantastisk trail tur i det svenske:)

foto-4 foto-5

Movescount info: Sverige trail

Movescount info: Sverige trail

På søndag står den på Hvalsø Trail Tour, hvor 10 km terræn skal overkommes – mon ikke det går:) Det gik i hvert fald fint sidste gang til Vejlefjord Trail Tour, hvor jeg endte på en 2. plads på 5 km distancen:

2. plads til Vejlefjord Salomon Trail Tour

2. plads til Vejlefjord Salomon Trail Tour

– Andreas

Skriv et svar

