Når ambitionerne når himlen

Ambitionerne for 2013 ser ud til at nå nye højder. Det gælder især for en person, og her tænker jeg på Jesper Noer, den danske fartdjævel. Jesper som formår at træne cirka 100 km/ugen og samtidigt have fuldtidsjob, 2 børn, hund, kone mm. vil nå nye rekorder, og det betyder nye danske rekorder. Om det er sidste års udgave af ALOT 50 km, hvor Jesper satte ny dansk rekord i tiden 3.16.57, der har givet ham ‘blod på tanden’ skal jeg ikke kunne sige. Men her er målene beskrevet for 2013:

Jesper Noer til CCC

Jesper Noer til CCC

‘Jeg går efter at slå den danske rekord på 100 km ( 6.57.35 ) samt 6-timers rekorden ( 86,74km ). Jeg går efter at løbe under 6 timer og 50 minutter og løbe over 88 km på 6 timer. Hvis benene, tiden og motivationen stadig er der, vil jeg i efteråret gå efter en DM titel mere og et par danske rekorder. Det være sig 24 timers ( 245,577 km ), 100 miles ( 160,93 km =14.54.54 ) og 12 timers ( 137km ) rekorden. Jeg sigter mod at slå dem i samme løb, nemlig DM 24 timer i Grenaa i september.’ [Citat fra Jesper Noers blog]

Jeg tager hatten af for Jesper, og krydser fingre for at han når samtlige mål – det ville være en fantastisk præstation! Skulle man have interesse i at følge Jesper Noer på hans blog, med gode tekst-beskrivelser, fede billeder samt et godt indblik i hans træning, så tjek hans blog her!

– Andreas

Skriv et svar

