Heldig i lotteriet endnu en gang:)

I denne weekend havde jeg krydset både arme og ben, i håb om at blive optaget til det tyske 100 miles løb, Chiemgauer 100. I dag fik jeg så en mail, med teksten:

“Congratulations, in the lotterie on February 15th. you have been selected confirmed participant!”

YES!!! Situationen mindede mig om lotteriet i forbindelse med Western States tilbage i december 2011, hvor jeg ligeledes var heldig med at modtage startnummer. Nedenfor ses ruten, hvor lilla + rød er 100 miles markeringen, og rød alene er 100 km ruten:

Chiemgauer100

Chiemgauer er oprindeligt et 100 km terræn løb, og fokuset ligger stadigvæk herpå. Det kommer også til udtryk når man læser de første linjer af beskrivelsen på hjemmesiden:

“Runners may extend the run to 100 miles by adding a 70 k prologue. The race organisation for this prologue is limited to course marking, minimal aid stations and coordination of the resources (volunteers, provisions) supplied by the runners. This beginning of the 100 mile course is for the experienced ultrarunner with good orienteering skills and “survival” knowledge only. You may be on your own during the whole night!

These first 70 k will only have self service aid stations with water. Drop bags, foods and drinks supplied by the runners to us before the start of the race will be transported by the race organization to these aid stations. Aid station personnel will only be present if there will be sufficient volunteers supplied by the runners. 
On the last 90 km the 100 mi runners may use the manned and completely stocked aid stations of the 100k course.”

Efter min mening er det kun et federe element, at man er overladt til sig selv og ens teknik og kunnen i bjergterræn, modsat WS100 hvor der nærmest overalt stod personel og hjalp eller heppede. Løbet har 7000 Hm og giver 4 point til UTMB, så efter min mening lover det godt:) Jeg glæder mig i hvert fald til at give den gas, dog vil jeg først i foråret efter operation + genoptræning give en udmelding på, hvad jeg går efter ift. placering/tid.

– Andreas

Skriv et svar

