Pusterum i Dubai

Træningen/ferien i Dubai har på flere måder været et pusterum for mit vedkommende, hvor jeg mentalt har kunne komme videre fra 2012, og i stedet begynde at fokusere på 2013 hvad angår mit løb og blog. 2012 viste sig at være en stor mundfuld, da jeg udover at skulle præstere løbsmæssigt, også skulle hjælpe til bag kameraet, for at producere dokumentarfilmen “ULTRA”. Nu føler jeg, at jeg om to dage kan drage hjem til DK og “kong vinter”, og se frem ad – uanset hvad det nye må bringe af op og nedture!

Træning 1 Dubai

Det er ikke blevet til lange ture her i Dubai, men til gengæld har jeg været hyppigt ude på stierne, og ikke mindst fået afprøvet min nyeste trænings-tendens; Løb & Styrk. Min nye trænings-tendens, Løb & Styrk, blev afviklet for første gang i går, på en 7,5 km løbetur. Cirka 10 gange på ruten stoppede jeg op og udførte enten mavebøj/brystpres/kropshævning/tricepspres/squats/longes. Det fungerede bedre end ventet, og krævede kun at man var kreativ i forhold til at gøre ens omgivelser til ens hjælpemidler under styrkeøvelserne. Pauserne på turen hvor man styrkede, gjorde også at man fik tid og mulighed for at få åndedrættet tilbage på normalt niveau – altså kunne man løbe højintenst mellem øvelserne som var det intervalarbejde. DET VIRKER:) Benet tog godt imod både løbeturen og styrkeøvelserne, så jeg må indrømme at jeg ved ankomst til lejligheden igen, havde en indre smil på læben:)

God weekend!!!!

– Andreas

Skriv et svar

