Raceplan 2013 står i trailens tegn

Henover julen er der kommet styr på forår/sommer 2013 (se kolonne til højre). Jeg har valgt at sætte fokus på trail løb, da denne type løb på nuværende tidspunkt motiverer mig mest. Dog kunne en plan B være 24run i Holte i starten af juni måned 2013, da 24 timers løb også lyder spændende – og dette er endda på trail stort set hele vejen rundt (2,7 km).Chiemgauer

Jeg glæder mig vildt til træningslejren i Spanien til april, hvor vi modsat sidst i april 2012,  søger mod lidt varmere himmelstrøg, og derved ikke igen løber ind i begrænsninger af trailspor på grund af store snemængder. Derudover håber jeg på at være frisk til Hammer Trail 100 miles, hvor en skarpt dansk pulje af stærke løbere vil stå klar til at give den gas omkring Hammeren. Til juli har jeg indstillet kikkerten på det tyske Chiemgauer 100 Miles (billede ovenfor), som i sommers var plan B såfremt at jeg ikke havde modtaget startnummer til WS100. Chiemgauer er et 100 km løb, men hvor man kan løbe 60 km forud for de 100 km uden support, og altså derefter koble på 100 km ruten (hvilket er derfor at der på billedet ovenfor er to farver). Man vil opleve 7000 højdemetre og de 160 km giver 4 point til UTMB løbet – præcis som på Bornholm. Løbet vil stå i skarp kontrast til Spartathlon, hvor der var opsat hele 75 check point. Til Chiemgauer er man overladt til sig selv, og skal derfor have styr på sikkerhed og udstyr!

Suunto Ambit GPS ur

Suunto Ambit GPS ur

Som ventet lå der et Suunto Ambit GPs ur under træet, klar til eventyr i 2013. Uret skal hjælpe mig med at planlægge træning, alt fra interval til langdistance i terræn, og ikke mindst hjælpe med at indikerer distancer under de kommende konkurrencer. Jeg glæder mig vildt til at lære det at kende! Jeg håber at i også fik lidt trail udstyr i går:)

Til sidst får i her leveret lidt “julemusik”, til at sparke kroppen i gang igen efter en tung julesteg, enjoy!

– Andreas

Skriv et svar

