Spartathlon optakt

Uha, Spartathlon 246 km nærmer sig med hastige skridt, og jeg skal da være ærlig at sige, at det virker en smule skræmmende! Det var en kold vinter dag i januar måned da jeg meldte mig til løbet, og uden frygt tænkte “det skal jeg nok klare”… Det tænker jeg også i dag med kun 1,5 uge igen, forskellen på den gang til nu er nok bare, at jeg siger det med endnu mere respekt og frygt i stemmen – for nu skal der til at sadles op:) 

For en halv ugen siden talte jeg med John Hornbech, der for tredje gang skal prøve kræfter med den ufattelige lange distance. John fortalte om de ændringer han havde gjort sig i træningen i år, og som noget nyt havde han bl.a. løbet op mod 180 km om ugen. Shit tænkte jeg, min rekord i samme periode var kun 85 km som det længste.

Dog var det ikke den værste nyhed.. John fortalte at hvert år gennemfører kun 1/3 af de 350 deltagende, hvilket må siges at være noget af et frafald! Den nyhed ramte mig hårdere end ventet – kun 1/3?? Kun 33 procent!! Med det samme gik det op for mig, at jeg om kort tid skal ud på mit livs største udfordring, og det eneste jeg kan be til, er at varmen ikke rammer mig lige så hårdt som distancen. Hele ugen har jeg gået og tænkt på det John fortalte, kun 1/3 – av! Selv WS100 som må anses som et hårdt løb – her gennemfører op mod 70-75 % hvert år, hvilket jo er en kæmpe forskel.

28,5 km i tiden 2 timer & 28 min..

Derfor kunne jeg i dag med bredt smil på læben konstatere, at kroppen er ved at være 100 % klar til kamp. Efter at have løbet 30 km i dag, ender jeg på 130 km på 8 dage hvilket er ny rekord i år. Det kan nok ikke times bedre, og med et venstre ben der på intet tidspunkt har brokket sig i ugens løb, kan jeg næsten ikke stoppe med at hoppe rundt af bar glæde.. Derfor føler jeg mig for første gang længe både mentalt og fysisk klar til kamp, og glæder mig ligefrem til at komme sydpå! Det skal nok blive noget af et eventyr, selvfølgelig med succes til slut:)

– Andreas

Skriv et svar

