Status – 40 dage til Spartathlon

Nu er der kun 40 dage til at startskuddet lyder i Athen, og jeg er virkelig begyndt at glæde mig. Forleden så jeg den 1 time og 20 minutters lang video på youtube om 2010′ udgaven, og selvom selve filmen ikke var banebrydende, gav den stadigvæk et godt indblik i både historien og terrænnet/løbet. Skulle du have en utømmelig lyst til at se lidt om løbet, så tjek filmen her.

Benet/kroppen er i bedring, men nu er det også ved at være i sidste øjeblik. Det er fantastisk at tænke på, at jeg for 3 uger siden ikke kunne løbe 2 km, men nu kan give den gas. Jeg må indrømme, at pga. kroppens tilstand de seneste par måneder, har jeg det rigtig fint med at løbet er forholdsvis fladt. Terrænløb må blive næste år!!

Status pt. er at jeg kan løbe ture i højt tempo på 10 km uden de store problemer, og benet er minimalt påvirket efter et hårdt træningspas. Dog passer det mig godt, at jeg på fredag skal til en ny fys, som via ultralydsscanner vil tage et “kig ind i benet”, og måske gøre mig endnu klogere.

Planen frem mod løbet er at jeg fortsætter med at både cykle og styrke en del, suppleret med løb selvfølgelig. Det virker for mit vedkommede sindsygt godt, at jeg på cyklen kan have høj puls på cyklen over en længere periode, uden at det presser benet. Målet frem mod løbet er at jeg skal nå at løbe en tur på min. 30 km, men nu må vi se hvad tiden bringer:)

I har fortjent i dag at få præsenteret en super fed film, omhandlende 3 fyrer, der hver år tilbringer 30 dage i Whistler. Her er de i selskab med deres downhill cykler, og fantastisk smuk natur. Enjoy!

– Andreas

Skriv et svar

