Et nyt kapitel

Mit besøg hos fysioterapeuten i tirsdags var vendepunktet for mit vedkommende for 2012. Nu ser jeg frem ad, mod næste konkurrence, og mod at kroppen bliver klar igen. Som jeg har beskrevet på min træningsblog, fik jeg først og fremmest konstateret at min belastning på begge knæ var forskudt ud på hver yderside, hvilket kan være forklaringen på hvorfor jeg oplever følelsen af løberknæ (forhøjet spænding af senen Tractus Iliotibialis).

Derudover så det ud til at være en sprunget muskelfiber i yderste hasemuskel (Biceps Femoris). Disse to punkter vil være i fokus i min funktionelle styrketræning, som jeg fremover vil følge. Skulle man være interesseret i funktionelle styrkeøvelser, så tjek Sportsfyssens øvelsesprogrammer her. Her finder man alt indenfor stabilisering, mobilisering samt øvelser til bekæmpelse af løberknæ, achillescene mm.

I går faldt jeg over en film der virkelig fangede min opmærksomhed. William Trubridge hedder fridykkeren, der vil prøve at sætte rekord på fridyk – 100 meter ned og op igen. Filmen er meget poetisk og formår at holde spændingen i takt med at William dykker længere og længere ned. Rekordforsøget fandt sted på Bahamas i Dean’s Blue Hole – verdens dybeste hul! William dykker ned uden brug af finner, vægte eller anden form for hjælpemidler, hvilket jo kun gør forsøget endnu vildere! Tjek den ud!!!!

– Andreas

One response to “Et nyt kapitel

  1. Fantastisk video. Og fantastisk blog! Har igennem de sidste 4 dage læst hvert eneste indlæg og glæder mig til mere🙂

Skriv et svar

