WS100 – update# 2

Her kommer anden update frem mod WS100 løbet – nu med kun 1 uge igen til at startskuddet lyder! I går blev mit bachelorprojekt afviklet, og det gav både ro og plads i hovedet til at fokusere 100 % frem mod næste weekend. Status er pt., at jeg i går løb 1,5 time i Dyrehaven med 180 højdemeter, hvilket mit ben ikke var super glad for. Man kunne argumentere for, at jeg burde have været blevet hjemme, men for at være ærlig, havde jeg brug for rent mentalt at komme ud på sporet, da det er her, at jeg bedst forbereder mig mentalt.

Udvalg af WS deltagerne under et træningspas på ruten

På grund af at jeg i 2 måneder har haft problemer med det s…e venstre ben, ser mine forventninger således ud; Jeg forventer at få problemer under løbet – alt andet ville være mærkeligt. Der er ingen grund til at jeg går rundt i en fantasiverden og tror at aaaallllttt nok skal lykkedes perfekt, for som det ser ud, vil det nok desværre ikke være tilfældet. Derfor har det været oplagt for mit vedkommende at tage stilling til, hvor langt jeg vil gå for at nå i mål. Efter adskilligelige overvejelser, er jeg kommet frem til at WS100 er det vigtigste løb i år, og derfor vil jeg gå længere end normalt. Det betyder, at jeg allerede nu er indstillet på at jeg måske er tvunget til at tage smertestillende piller under løbet for at kunne fortsætte. Dog vil jeg ikke skære al fornuft fra, for føles smerten som værende truende for en større skade, vil jeg selvfølgelig overveje at stoppe. Med dette i baghovedet, kunne løbet godt tænkes til at være en 24 timers lang periode, hvor jeg konstant vil mærke og vurdere om hvordan benet føles. Jeg mener at når man dyrker ekstremsport, er det vigtigt at man før løbet har besluttet sig om hvor langt man vil gå – for det vil gøre ondt at løbe 160 km i bjergene – spørgsmålet er hvor ondt det må gøre?!?

Nå, nu til det mere positive. For kort tid siden smed Allan Østbjerg en video op på min facebook profil, omhandlende 5 WS100 veteraner, der i over en time gav udtryk for hver deres gode råd inden for tøj, ernæring mm. Videoen var meget lærerig for mit vedkommende, og skulle i være interesseret i at se den, så tjek den her:

En af de gode råd der blev givet under interviewet, var at teste fødderne i vådt føre, da man på WS100 ruten efter 6-8 miles vil være tvunget til at krydse små vandløb, og dermed allerede fra start vil løbe med våde fødder. Normalt springer jeg typisk over vandløb når jeg træner, så for mit vedkommende ville det være oplagt at teste fødderne i vådt føre. Derfor startede løbeturen i Dyrehaven i går i et vandløb, hvor jeg blev stående, indtil ALT var vådt:) Først derefter startede løbeturen. Heldigvis gik alt som ventet, især da mine XT-Wings uden problemer fik presset vandet ud.

En gruppe entusiaster løb for et par dage siden fra Squaw Valley til Robinson Flat. Som det ses i videoen, er der i år stort set intet sne. Dette gør det muligt for os deltagerne i år at løbe langs den historiske rute hele vejen, hvilket jeg ser meget frem til:

Når tredje update i næste uge bliver offentliggjort her på bloggen, vil den omhandle mine valg inden for ernæring og udstyr – Stay Tuned!

– Andreas

– Andreas

Skriv et svar

