WS100 lige om hjørnet

SHIT – der er kun 24 dage til at WS100 bliver skudt i gang! Og ikke nok med det – i år står jeg blandt de 400 heldige udvalgte deltagere, der skal kæmpe sig gennem bjergterrænet fra Squaw Valley til Auburn. Det er slet ikke til at fatte….

Desværre er det heller ikke til at fatte, at jeg i den seneste tid har gået rundt med en skade – en skade som bare nægter at forlade kroppen. For flere måneder siden havde jeg forestillet mig, at jeg på nuværende tidspunkt ville træne mange – rigtig mange km og højdemeter. Men desværre satte min venstre baglår en begrænsning for den fremadrettede træning, da jeg under træningslejren i Chamonix i april måned fik ondt. På aller sidste nedfart mærkede jeg en pludselig intens smerte i låret – muligvis som et resultat af tre dages intens bjergtræning. Skaden har drillet mig lige siden, og været årsag til en hav af frustrationer. Hvor uheldigt er det, at jeg to måneder før løbet bliver skadet, når jeg de sidste 1,5 år har været skadesfrit..!!??

I forrige uge kom jeg hjem fra halvanden uges ferie i Dubai og Egypten. Her fandt jeg tid til at løbe adskillige ture, hvilket kun var muligt da skaden var på vej væk (troede jeg). Jeg fik mulighed for at prøve kræfter med både ørken og høje temperature, men under sidste træningspas i den egyptiske ørken, brød skaden/smerten ud igen. Motivationen faldt fra 10 til 0 på cirka 1 sekund da jeg kom tilbage til hotellet, og nærmest måtte humpe ned til poolen… Nu var der ikke lang tid til WS100!

Derfor besluttede jeg mig for at søge en fysioterapeut efter hjemkomst, for at få gjort noget ved problemet. Tiden ville vise, at jeg endte hos en kinesiolog, men trods hendes lidt alternative tilgang til en skade, virkede hun meget kompetent, så jeg tænkte “What the hell”.. Siden har jeg været til behandling i to omgang, hvor i dag var mit andet besøg. Til stor overraskelse lød konklusionen, at benet var i klar bedring, som resultat af en masse udstræk, ryg og nakke “knæk”, vejrtrækningsøvelser mm. Det blev vurderet fra kinesiologens side, at mit ben godt kunne klare løbet, og den nyhed bragte et stort smil på læben.

I frit fald i den egyptiske ørken

Status er nu, at benet netop har gennemført en 2 timers trail tur omkring Furesø med 500 højdemeter uden de store problemer. Der var et sted efter en times tid, hvor jeg oplevede en kort men intens smerte, men værre var det ikke. Den største smerte på turen fandt sted et andet sted på kroppen, da jeg kom til at smadre min stakkels højre storetå ind i en stor sten. Så pt. er det tåen og IKKE benet der klager:) Jeg håber på at få løbet en masse ture fra nu af og frem mod d. 17/6, hvor jeg og kæresten flyver mod San Fran. Det bliver fantastisk, og jeg må bare krydse både arme og ben for at låret kan klare hele turen på 160 km lang tur med 5000 positive samt 7000 negative højdemeter:)

– Andreas

Skriv et svar

