Forberedelse til Hammer Trail

Om præcis 2 uger har jeg forhåbentlig krydset målstregen i Hammer Trail 50 miles på Bornholm og dermed gennemført mit første ultraløb. Jeg glæder mig helt utroligt meget og føler mig super klar – både fysisk og mentalt!

De sidste to uger har jeg ikke mulighed for at forbedre min form synderligt, og jeg tror også på, at min træning frem til nu har været god nok til at klare strabadserne på Bornholm. Min plan de sidste 14 dage er derfor at løbe en række kortere ture på med lidt højere intensitet. På den måde håber jeg at kunne holde min krop frisk og restituere fuldt ud ovenpå en række hårde træningspas de sidste par uger. Så jeg kan stå helt frisk og klar ved startstregen den 11. maj.

Jeg regner med at løbe hver anden dag et sted mellem 30 og 60 minutter med indlagte intervaller. I morgen tager jeg til orienteringsløb, hvor intensiteten også bliver høj. Her kommer jeg nok til at løbe i nærheden af 1:30, men det bliver så også sidste gang inden Hammer Trail.

Udover træningen føler jeg, at jeg har godt styr på det hele. Jeg ved hvilket udstyr, jeg vil bruge, og hvilken energi jeg vil indtage under løbet. Det er en fed fornemmelse endelig at have lært, præcis hvad der fungerer for mig, og jeg glæder faktisk til at finde ud af, hvad der kommer til at blive den primære udfordring!

De sidste par ugers træning i Chamonix og Sverige har været sindsygt motiverende og inspirerende og jeg glæder mig nu helt vildt til at opleve det flotte landskab, vi skal løbe i på Bornholm. Det gør det helt sikkert meget nemmere for mig at slæbe mig igennem de 80 km i god stil🙂

Jeg laver et indlæg inden løbet, hvor jeg beskriver udstyr og energi-strategi før og under løbet. Indtil da – god træning.

– Thomas

Skriv et svar

