Møns Klint Adventure Race

En af mine kammerater havde tilmeldt et hold til Møns Klint Adventure Race, som blev afholdt skærtorsdag i de smukke omgivelser på Møn. Desværre blev en på deres hold skadet, og jeg blev derfor spurgt, om jeg havde lyst til at tage med til Møn og race. Det havde jeg selvfølgelig🙂

Selvom jeg har valgt at fokusere primært på løb i år, synes jeg stadigvæk at adventureraces er noget af det fedeste man kan bruge sin tid på. Og et løb med en estimeret vindertid på omkring 5 timer burde ikke gå ud over træningen, så jeg glædede mig helt vildt til at få et afbræk i eksamenslæsningen med en tur til Møn.

Jeg tog til Møns Klint med de to andre friske fyre tidlig morgen skærtorsdag. Vejrudsigten så lovende ud, og ud over de lave temperaturer var det også en helt fantastisk morgen!

Det blev til en super fed dag, hvor vejret var helt fantastisk og hvor arrangørerne havde sørget for et rigtig fedt løb med gode udfordringer i de kuperede terræn. Jeg kunne tydeligt mærke at formen er god og uden at være presset lykkedes det os at blive nummer 2 i den “korte” challenge-udgave med tiden 3:41 og blot 9 minutter efter vinderholdet.

Alt i alt en rigtig god træningsdag, hvor o-løb, mtb-o, klatring, kano og en masse trapper sørgede for at min krop var dejlig træt om aftenen🙂 Vejret gjorde dagen ekstra fantastisk og skabte en super god stemning omkring GeoCenter Møns Klint, hvor arrangementet bliver afholdt.

Jeg kan varmt anbefale Møns Klint Adventurerace til alle, der kan lide en udfordring. Den “korte” challenge-udgave er god for dem, der er nye i sporten og gerne vil prøve kræfter med Adventureraces, mens den længere Master nok kan give de fleste en god udfordring.

Resten af påsken står på intensiv eksamenslæsning til tonerne af blandt andre dem her:


– Thomas

Skriv et svar

