Hammertrail og Le Grand Raid des Pyrénées

Så er målene for 2012 på plads og tilmeldingerne er gennemført!

GRP 2009

Jeg er de sidste par uger blevet mere og mere sikker på, hvad der skulle være mit mål for 2012. Valget faldt på Le Grand Raid des Pyrénées. Det blev dette løb på grund af min kærlighed for bjerge og den smukke natur, de ofte fører med sig🙂 Jeg har virkelig lyst til at opleve Pyrenæerne og hvilken bedre måde end ved at løbe?!

Løbet er 100 miles langt i det sydvestlige Frankrig tæt på grænsen til Spanien. Undervejs skal forceres omkring 10.000 positive højdemeter og løbet har dermed nogenlunde samme størrelsesorden som UTMB. Da UTMB kræver de mange point (til næste år faktisk endnu flere!) fra kvalifikationsløb er jeg ikke berettiget til at deltage her. Jeg har oplevet området omkring Chamonix og Mont Blanc tidligere og synes, det vil være en lige så stor oplevelse at komme til Pyrenæerne og løbe. Samtidig er dette løb en tilstrækkelig stor udfordring til at jeg bliver rigtig spændt på at deltage og uden tvivl får trænet r**** af de næste 8 måneder.

Højdeprofil til GRP

For at måle formen lidt og for at prøve kræfter med et længere løb inden GRP har jeg valgt at deltage i 50 miles Hammertrail på Bornholm. Jeg var med Andreas på Bornholm sidste år, hvor han deltog på de 50 miles. Det var et virkelig hyggeligt og velarrangeret løb i meget smuk og kuperet natur.
I år har de modificeret løbet en smule, så løberne på 50 miles bliver skudt igang klokken 23 fredag aften. På den måde får jeg også en ekstra god mulighed for at løbe i kuperet teknisk terræn i mørke🙂

Jeg synes virkelig, det er fedt, at jeg har meldt mig til de to løb. Og jeg kan mærke, at motivationsbarometret har fået et ekstra boost🙂 Jeg glæder mig helt vildt til at opleve den smukke natur og presse min krop og psyke på en ny måde.

– Thomas

Skriv et svar

