Løbskalender 2012?

Jeg er lige nu i gang med at få styr på min løbskalender for 2012. Jeg besluttede for et stykke tid siden, at jeg ville prøve bare at fokusere på løb i år og dermed ikke lave lange adventure-races eller mtb-løb. Jeg kan stadig ikke lade være med at køre MTB, men mit primære fokus vil i det næste stykke tid være på løb.

Jeg har nemlig rigtig meget lyst til at udfordre mig selv gennem løbene og finde ud af, hvordan jeg reagerer, når disciplinen ikke længere er helt eller delvist MTB. Jeg nyder enkeltheden ved løbet og har altid sat stor pris på, at man bare skal smide løbeskoene på – og så derudaf. Det bliver dermed også fedt at bruge lidt mindre tid på vedligeholdelse og rengøring af cykel og andet grej🙂

Jeg har besluttet mig for at jeg primært vil deltage i to store konkurrencer i løbet af 2012. Dels for at undgå skader og dels for at få mere fokus på træningen!
Det første bliver højst sandsynligt Hammer Trail 50 miles på Bornholm, mens jeg som den anden konkurrence er ude efter et længere løb i udlandet i kuperet i slutningen af august eller starten af september.

Som det ser ud nu er jeg meget hooked på Le Grand Raid de Pyrénées, som er et 100 miles løb i Pyrenæerne med godt og vel 10.000 positive højdemeter. Noget der virker som tilstrækkelig en udfordring til at få testet mig selv af🙂


Et billede fra Le Grand Raid de Pyrénées

Indtil videre er jeg stadig i research-fasen og leder en masse forskellige løb igennem, og jeg glæder mig super meget til at få afgjort, hvilke af de utalige fantastiske løb, jeg vil deltage i.

Hjælp med inspiration!

Jeg vil sætte enorm stor pris på, hvis du har en idé til et fedt løb, som du synes, jeg hellere skulle løbe. Eller hvis du har erfaringer med Le Grand Raid de Pyrénées, vil jeg utrolig gerne høre fra dig. Det vil være helt fantastisk med lidt gode praktiske råd eller anbefalinger. Skriv meget gerne forslag her i kommentarfeltet. På forhånd tak🙂

– Thomas

2 responses to “Løbskalender 2012?

  1. Jeg har også kig på Le Grand Raid de Pyrénées som backup hvis ikke jeg får startnummer til UTMB, men ellers er vi et par der også har kig på Ultra Trail Gran Challange (http://utgc.es/) sidst på året. Sidste år var vi der nede og løbe Trans Gran Canaria og naturen er fantastisk, selv om man ikke når helt så højt op

  2. Hej Jesper
    Tak for tippet! Ultra Trail Gran Challenge ser super fedt ud. Det ligger tidsmæssigt lidt dårligere i forhold til mit studie, men det ser ud til at være et meget flot løb – med en masse højdemeter! Det skal helt sikkert med i overvejelserne🙂
    Godt nytår herfra,
    Thomas

Skriv et svar

