Anmeldelse af DAFF filmene fredag/lørdag..

The Art of Flight er den dyreste snowboard film nogensinde – intet mindre! Den type fakta skaber forventninger til publikummet, men med Red Bull som producer og Travis Rice som frontfigur burde det ikke gå galt.. Og det gjorde det heller ikke – hold da kæft en film! Filmen starter helt sindsygt med fantastisk musikvalg, masser af slowmotion effekter i storslået natur og Red Bulls helikoptere der flyver vildt rundt. Derefter fortsætter filmen i samme gear ved at der hele tiden sker noget nyt, enten humoristiske scener med optagelser fra BC hvor de skyder gastanke i luften og fælder træer med pumps guns – til powder snowboarding i det menneskeforladte Patagonien, hvor vejret og natur skifter på få minutter. Energien i filmen er høj hele vejen igennem, musikken er fed, den er fantastisk optaget og man sidder bagefter med en rigtig god fornemmelse i maven!

The Art of Flight får 6 ud af 6 stjerner herfra – og er indtil videre festivalens højdepunkt! Den kan downloades fra Itunes for 89 kr, og som I nok kan fornemme, er den pengene værd:)

Lørdag aften blev filmen Cold vist, en film på kun 20 minutter hvor man følger Cory Richards der vil være den første amerikaner, der bestiger et bjerg over 8000 meter. Det gør han i fællesskab med Simone Moro & Denis Urubko, og målet er at nå toppen af det mægtige bjerg, Gasherbrum 2. Filmen er primitivt filmet med et håndholdt kamera, men det går ikke filmen dårligere. Man føler nærmest kulden der dykker ned til -51 grader, samt den kamp det er at fortsætte mod toppen. Det er et vildt eventyr de har begivet sig ud på, og det hele kulminerer da de på vej ned bliver ramt af en lavine. Crazy shit – 5 ud af 6 stjerner fortjener den! Det eneste man kunne ønske er mere af det hele..

– Andreas

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind: