Ny træningsside på bloggen samt mål for 2012

2011 er ved at være slut, og jeg har derfor i en periode gået og tænkt på, hvad målene skulle være for 2012. Ved at have gennemført Round Rotherham 50 i England vidste jeg, at jeg ville komme i betragtning til Western States lotteriet i december, og derfor var dette løb klart det største mål af dem alle.

Chiemgauer 100

Men som plan B skulle det enten være Chiemgauer 100 miles i Tyskland eller 24run i Holte. Chiemgauer står for mig som værende den ultimative udfordring med hele 7000 højdemeter, mens 24run i Holte virker spændende og ikke mindst nemt rent træningsmæssigt, da jeg blot skal fortsætte min træning fra 2011, med at få masser af km i benene på lange flade strækninger. Valget er nu faldet på Chiemgauer, da min interesse for trailløb er vokset de sidste par måneder og derfor virker mere tiltalende og motiverende.

For at optimere min træning frem mod enten WS100 eller Chiemgauer, er jeg begyndt at træne i kuperet og ikke mindst ujævnt terræn. Her vil jeg få en masse højdemeter i benene, men starter stille ud, da der stadig er lang tid til at startskuddet lyder. Derudover vil jeg supplere med funktionel styrketræning af primært ben og core, for at få optimal styrke til de lange ture. Træningen kan I følge på en ny-oprettet side på bloggen; “Træning – Andreas“. Her vil jeg bringe det væsentligste info for hvert træningspas, og jeg håber derigennem at kunne inspirere andre til at få trænet en masse trailløb:)

– Andreas

Skriv et svar

