Tilmeldt Western States 100

Endelig åbnede tilmeldingen til det historiske løb Western States 100 miles, og jeg har nu skrevet mig op og dermed blandt de mulige. Lige siden jeg startede med at løbe de lange distance, har jeg haft en drøm om en dag at få lov til at løbe WS100, og denne drøm kan måske allerede næste år gå i opfyldelse!

Lodtrækningen finder sted på en cafe i Californien d. 12/12, så jeg krydser fingre selvom der kun er 10-15 % chance for at jeg bliver valgt. Der er i alt 389 pladser, hvilket ikke er mange i forhold til mængden der søger. Men nu må jeg så hvad tiden bringer:)

Western States 100 startede som et hestevæddeløb, men i 1974 blev Gordon Ainsleigh hest skadet. Gordon (Gordy) besluttede sig for at løbe de 100 miles i stedet for, og dermed beviste han over for alle, at et menneske godt kan løbe 100 miles på et døgn (tid: 23.42). Dette blev årene efter gentaget af flere, og i 1977 blev det første officielle 100 miles løb afholdt. Lige siden har det været et kæmpe event og mål for alle ultraløbere, som gennem årene har haft fint besøg af tidens bedste ultraløbere; Scott Jurek, Geoff Roes, Anton Krupicke, Kilian Jornet, Mike Wolfe mm.

Vi vil senere på året lave et oplæg om WS, så der er lidt at se frem til..!!

– Andreas

Skriv et svar

