Ankommet til Rotherham!!

I går landede jeg i Rotherham, en mindre klassisk britisk by 1,5 time øst for Manchester. Så fra morgenstunden i dag var jeg på vej afsted til Rother Valley County Park for at leje en cykel, og bruge de næste to dage op til løbet, på at surfe ruten igennem og lære den at kende. Det skulle dog vise sig ikke at være muligt da jeg endelig kom frem. Ved ankomst fik jeg af vide, at udlejningen kun gjaldt for ture i parken, og ikke for længere ture i terrænnet. Dermed røg alle forberedelserne op mod løbet – en mulighed jeg ikke havde skænket en tanke hjemmefra (OMFG!!!).

På tur langs ruten

Turen til parken var dog ikke fuldstændig spild af tid. På vejen derud mødte jeg en ældre herre, der var ude og træne på sin MTB. Jeg spurgte ham om vej, og vi faldt i snak, da han i flere omgange havde deltaget i Round Rotherham, både som løber og hjælper. Vi fulgtes til parken og fik en snak om løbet, hvilket gav mig et endnu bedre billede af hvad der ventede mig. Han spurgte meget ind til hvor hurtigt jeg forventede at gennemføre, og da jeg ved at han deltager som hjælper i år på cykel, kunne jeg håbe på at han ville være interesseret i at vise mig vej rundt om Rotherham – men nu må vi se:) Jeg forventer at løbe under 7 timer såfremt alt går vel, men da der er risiko for at jeg mister orienteringen, vælger jeg ikke at have for høje forventninger.

This slideshow requires JavaScript.

Da det havde vist sig at være umuligt at leje en cykel, valgte jeg at koble på ruten der løb langs parken, og følge den i en times tid. Dermed kunne jeg lære terrænnet lidt at kende, og ikke mindst lære de engelske betegnelser på de forskellige kort. Det terræn jeg passerede var super fedt, små stier der snoede sig i let kuperet terræn og ikke mindst belagt med grus! Flotte udsigtspunkter mødte mig ved hver bakketop, og jeg ser nu frem til at nyde terrænnet på lørdag, når løbet bliver skudt i gang!

Så snart jeg får Wifi connection igen på lørdag, vil jeg bringe en update på hvordan det er gået. Stay tuned!!

– Andreas

Skriv et svar

