Round Rotherham 50 miles

Der er nu kun 2 uger til at Round Rotherham bliver skudt igang, og jeg må nok indrømme at jeg har lidt blandede følelser angående løbet. Mit store issue er at ruten ikke er markeret, og alle skal derfor løbe efter kort. Orientering passer mig fint, men interesserer på igen måde når det kommer til konkurrence.

MEN – Round Rotherham kvalificerer til Western States 100 Miles, og det skal  jeg huske på når startskudet lyder, og jeg fumler rundt med kort over ruten..

Distancen er 80 km, hvor man løber rundt om Rotherham, som navnet også fortæller. Der vil være 6 depoter på ruten, så jeg vil benytte min Salomon Advanced Skin S-Lab – med den på ruten kan det ikke gå helt galt:) Såfremt at jeg kan finde vej satser jeg på en tid omkring 7.30. Dog er jeg spændt på om jeg stadig kan mærke at jeg løb Mors 100 Miles, men det vil tiden vise. Vigtigst af alt er det, at jeg skal gennemføre inden cut-off, og dermed kvalificerer mig til WS – intet andet!

Mors 100 miles

2 responses to “Round Rotherham 50 miles

  1. Du er da ikke sikker på at få nummer til WS blot fordi du gennemförer et kvalifikationslöb. Du skal da også lige igennem nåleöjet og de 10 % af de tilmeldte som får et startnummer fra lodträkningen.
    Men ellers god held og lykke i Holland. Fed side i har fået lavet.

  2. Du har bestemt ret, men jeg skriver også blot at jeg kvalificerer mig til WS, ikke at jeg får startnummer. Til Mors 100 talte jeg med John Hornbech Christensen (som netop har løbet WS), og han fortalte, at fordi man ikke er amerikaner, er chancen faktisk højere end 10 %. Arrangørerne har nemlig et vist antal startnumre, som er afsat til udlændinge.. Men nu må vi se, har set mig varm på Chiemgauer 100, så det er bestemt ikke noget nederlag, hvis jeg ikke kommer til WS næste år:)
    Tak for dit oplæg!

Skriv et svar

