Hvad så nu..?

For mit vedkommende er alle denne sæsons konkurrencer og mål overståede. Ikke alle målene er gået, som jeg havde håbet på, men jeg har haft nogle rigtig gode oplevelser og lært en masse!
Specielt har jeg fået et større indblik i hvor vigtig den mentale forberedelse og ro op til de store konkurrencer er for mig. Samtidig har jeg lært utroligt meget af mit tætpakkede konkurrence-program henover sommeren. Det har alt sammen resulteret i en masse overvejelser om, hvad der så skal ske nu – og hvad det er, jeg har lyst til at bruge min tid på!

Jeg er stadig meget fascineret og interesseret i, hvordan min krop klarer sig, når den har været i gang i lang tid og bliver presset til grænsen! Samtidig er det også stadig naturen og oplevelserne her, som er min største drivkraft til at komme ud og afsted.
Det har været dejligt den sidste måneds tid bare at kunne træne lidt roligt, og som det lige har passet ind i resten af mit liv. Jeg er gået igang med at læse igen og har prioriteret denne studiestart højt. Det har været en helt kanon oplevelse, og jeg har hele tiden følt at det har givet mig fornyet energi – og lysten til at komme ud og træne hårdt bliver større hele tiden.

Det tætpakkede program fra dette år var lidt for meget – jeg forsøgte at brede mig over alt muligt. Fra 24 timer på MTB, 160 km løb i Alperne og en lang triatlon i Københavns gader. Det har været sjovt og udfordrende, men nu vil jeg gerne fokusere lidt mere snævert og forhåbentlig på den måde være med til at konkurrere på et højere niveau! Derfor vil jeg næste år fokusere mere på min mountainbike. Når jeg virkelig tænker mig om er det denne sport jeg holder mest af – og er bedst til (de ting hænger måske sammen🙂 ).

Jeg har endnu ikke helt styr på, hvad næste års konkurrencer skal være. Jeg har dog et godt øje til H12 og evt. et længere MTB-løb i udlandet. Men planen er, at jeg finder 2-3 rigtig store mål for året og resten bliver kortere hygge-konkurrencer, og jeg ved i hvert fald, at jeg glæder mig rigtig meget.
Den næste måneds tid vil jeg fokusere på at komme ud på MTB’en og ellers bare træne som jeg har lyst til. Jeg har meldt mig til den super fede Slushcup, for at få noget intensitet ind i vintertræningen – det glæder jeg mig også til🙂
Jeg vil snart igen komme lidt mere ind på, hvordan jeg vil strukturere min træning – og præcis hvad jeg godt kunne tænke mig at få ud af næste år – rent sportsligt.

Her mens træningen er mere hyggepræget, er der lidt bedre tid til at få set en masse fede videoer – som også vores mange Slaraffenland-indlæg bærer præg af🙂 Herunder er der et par videoer fra CrankWorx i Whistler. Sæt dem på HD og bliv imponeret!

– Thomas

Skriv et svar

