Python Offroad Tritathlon 2011

For et par dage siden faldt jeg over en triatlon-kalender, hvor jeg kunne se, at der denne weekend blev afholdt Offroad Triathlon i og omkring Buresø i Nordsjælland. Da jeg lørdag i weekenden alligevel skulle op i nærheden af Buresø tænkte jeg, at det ville være sjovt at være med til konkurrencen!
Jeg var med til konkurrencen i 2008 og havde en super dag dengang, så jeg tænkte, at det ville det sikkert også blive igen. Desuden foregår stævnet på MTB og i skov – lige min smag🙂

Jeg havde igen fået lokket min far med til løb, så det blev endnu en hyggelig familieudflugt. Vi cyklede ned til startområdet i morges ved 9-tiden og købte os et startnummer hver. Jeg valgte at deltage på den længste af de tre distancer: 900 m/25 km MTB/ 10 km løb.

Der var en rigtig hyggelig afslappet stemning til løbet og hele konkurrencen var en fornøjelse for mit vedkomne. Det var skønt “kun” at skulle svømme 900 m og de fløj afsted, MTB-turen gik også rigtig godt og jeg formåede – på trods af ekstremt meget mudder – at holde fin fart i cyklen hele vejen. Løbeturen var lidt som til Challenge Copenhagen med smerter i siden. Denne gang var det dog ikke helt så slemt, og jeg skulle kun holde dem ud i 10 km.
Jeg tog hjem igen umiddelbart efter målgang, så jeg ved endnu ikke, hvilken placering jeg opnåede – resultaterne er endnu ikke på nettet. Jeg opdaterer bloggen så snart jeg har set mine tider!

Men altså alt i alt en skøn omgang motion i skoven  i dag – løbet kan helt klart anbefales til folk, som har lyst til at prøve kræfter med triatlon i naturen! Og med en kort rute på 300 m/8 km/2,5 km kan de fleste være med🙂

– Thomas

UPDATE: Resultaterne er nu kommet online og jeg endte på en fornem 2. plads på den lange distance! Jeg tror det mudrede spor på MTB’en gav mig en fordel, da jeg følte mig stærk her. Vinderen var Michael Mynster, som sluttede som en samlet nummer 13 til Challenge Copenhagen. Ham synes jeg det er okay at tabe til🙂

Se alle resultater og mellemtider her

Skriv et svar

