Scandia Sport Cup

Jeg har haft det rigtig godt siden Challenge Copenhagen forrige weekend. Jeg er stille og roligt gået igang med at bygge min styrketræning og smidighedstræning op igen.
Jeg har trænet cirkeltræning med styrkeøvelse med min egen kropsvægt for at vænne kropen til den anderledes belastning – dette vil jeg fortsætte med et godt stykke endnu, før jeg putter rigtig tung vægt på. Jeg har dog lavet en smule tunge løft i squat og dødløft.

Derudover har jeg været til yoga – endnu engang en god oplevelse, som jeg vil prioritere fremover. Men det var jo egentlig ikke det, mit indlæg skulle handle om! Det skulle derimod handle om det hygge-adventurerace jeg var til i går aftes:

Thure Kjær har stablet en serie af små city-adventureraces på benene denne sommer. Scandia Sport Cup, som løbene hedder, har til formål at give nybegyndere og interesserede en chance for at prøve kræfter med adventure racing. Eller hvor man kan få en rigtig god gang træning.
Løbene foregår på Amager og har en varighed på 3-4 timer. Jeg deltog i starten af juni måned med min kæreste i første afdeling af løbet. Det var en super fed oplevelse – og vi ville naturligvis meget gerne være med igen. En anden deltager i løbet sidst optog en super fed video, som I kan se her:


Al kredit til: Kim Dahl Frandsen 

Anden og sidste afdeling i år blev afholdt i går. Desværre kunne min kæreste ikke være med, men så slog min friske far heldigvis til med et halvt døgns varsel!

Det blev en hyggelig aften med først et luftmadras-race i havnen, herefter o-løb og mtb-orientering. I alt 3 timer med fuld fart på. Det var rigtig fed træning, og det var sjovt at opleve turen med min far. Jeg kan varmt anbefale denne serie af løb til folk, som har lyst til at prøve kræfter med adventurerace-sporten!
Næste år kommer fire nye afdelinger – dem kunne jeg sagtens finde på at tage med til!

Se Martin Paldans fede billeder fra løbet her.

/Thomas 

Skriv et svar

