Hammer Trail 50 Miles

Om kun 8 dage står jeg klar på den bornholmske granit til forårets største udfordring, nemlig Hammer Trail. Hammer Trail er et forholdsvis nyt løb, men som er kategoriseret som værende det hårdeste trailløb i Danmark. Der findes 4 klasser, henholdsvis 1/2 marathon, marathon, 50 og 100 miles. Jeg har valgt at deltage i 50 miles, med håb om at komme under cut-off på 10 timer og 30 min. Når jeg i mål inden cut-off, vil jeg få mit første bæltespænde, hvilket er en tradition indenfor ultramarathon.

Kvalifikationskravene for løbet er 100 km på max 10 timer og 30 minutter. Da jeg løb i mål i tiden 9.57, er jeg dermed kvalificeret. Dog havde jeg forinden fået godkendt min deltagelse, da jeg sammen med Jonas og Thomas i 2009 besteg Mustagh Ata på 7546 meter, hvilket løbsledelsen anså som værende en disciplin af tilsvarende hårdhedskrav:)

Der bliver stillet krav visse udstyrsgenstande, og netop derfor har jeg valgt at medbringe følgende til løbet:

Benene har det godt selvom de var presset til 100 km løbet i Albertslund d. 16. april. Træningen er nu fokuseret på bakke og trappeløb, da Hammer Trail er fyldt med stejle og lange bakker og trapper. Jeg ser frem til de udfordrende strabadser, og er ikke i tvivl om at jeg vil få udfordret mine grænser!

One response to “Hammer Trail 50 Miles

Skriv et svar

