Weekendens strabadser

Så blev det weekend igen – knap en uge siden Team Trail Copenhagen havde et super løb til Garmin Wintertrail!

På lørdag skal jeg sammen med Roskilde Eliteteam stille op til hold-stafet til DAF’s crossturnering.
Et meget sjovt koncept som I kan læse mere om her: http://daf.sportstiming.dk/cms/default.asp?page=234

Da jeg i sin tid startede på ‘det der løb’ var det i USA, 2005, hvor jeg trænede på min skoles XC team (Cross Country). I USA er cross løb enormt stort og udgør alle skolernes løbetræning fra skolestart i August og frem til vinteren. Træningen foregår HVER dag efter skole, og så med stævne HVER weekend. En meget interessant træningsform, men som bla. er med til at give et stort socialt præg til sporten.
Sa varmen kom igen efter vintren starte T&F (Track & Field) sæsonen, og svarer til det vi i DK kender som atletik. Samme træningsmønster og med stævner i weekenden.

ImageMini-Jacques til et XC løb i USA for længe længe siden (Læg mærke til at jeg også dengang havde stil hvad angår frisuren)

 

Jeg kender ikke de nøjagtige betingelser og regler ved et crossløb, men i grove træk handler det om at der, ligesom trailløb, ikke er noget asfalt, så man mest løber på golfbaner, i skoven og åbne marker.
Det kan også variere i type af løb, om det er en stafet, holdkonkurrence eller ‘one man army’ hvor det bare er individuelt.

Løbet imorgen kommer til at blive brugt som træning udelukkende. Jeg kommer nok til at løbe 6x1000m i max tempo.
Dog stiller der et utal af stærke hold op med nationens bedste og hurtigste løbere, så for os handler det om at være med, give den gas, og have det sjovt – podiet kommer vi nok slet ikke til at kunne dufte ;-)

ImageMini-Me i US & A

 

God weekend.
//Jacques

 

Skriv et svar

