Tunge ben allerede nu en del af hverdagen

Det går forventet med træningen, som de sidste to uger har ændret fokus, fra at være hurtige og knap så lange, til nu at være længere træningspas med lavere intensitet. Jeg er i gang med anden uge nu, siden at træningen ændrede karakter, og længste træningspas har været 28 km i terræn, hvilket var lidt længere end planlagt. Turen rundt om Farum Sø viste sig at være noget mere kringlet end jeg husker, og derfor inkluderede turen hjem en kort pause ved Frederiksdal Badet, hvor der lige blev kørt en Cola ned:). I weekenden stod den på ferie med venner i Hundested. Lørdag tog vi på en 2 * 5 km uden nogen af os kendte ruten, men det blev sgu alligevel super hyggeligt i masser af lyng og bakker, samt kort snif af Hundested Downtown:

foto-1 foto-2 foto-13 foto-14 foto

Det jeg ikke havde ventet da jeg ændrede min træning, var en lige så markant vejrskift i DK. Shit det er blevet varmt, især når man pludseligt skal ud og løbe 2-2,5 time i dansk terræn, hvor solen brager ned. På flere af turerne havde jeg ikke taget nævneværdige mængder vand med, men det er ændret nu:) Jeg ser frem til den kommende periode med mange timer på sporene, men kan også godt mærke at mine ben skal have ro til tider, for pt er de en smule tunge:) En person der nok ikke har så tunge ben, er Kilian Jornet. Tjek videoen ud her, hvor han endnu en gang trækker det længste strå, og vinder af European Skyrunning Championship:

- Andreas

Skriv et svar

