Træningen optrappes

Der er ikke lang tid til Transalpine kick-startes, 8 dage i bjergene fra Tyskland til Italien med i alt 250 km og 15.000 hm. Tallene taler for sig selv, og der skal trænes. Derfor var min ferie et godt vendepunkt for mit vedkommende, hvor der i Mentons bjerge blev trænet højintens i svært teknisk terræn.

Cross 23 km Chamonix

Cross 23 km Chamonix

Nu er bøtten vendt, og distancerne forlænges samtidig med at jeg forsøger at holde den relative høje intensitet. De seneste dage (siden lørdag) er dette kommet til udtryk ved 3 løbeture med følgende distancer og tempoer:

  1. 16,5 km v. 4,17 min/km
  2. 28,2 km terræn v. 5,07 min/km (450 hm+)
  3. 14 km v. 4,48 min/km

Samt en 1,5 times restitutionspas på cykel. Det kan måske virke som et voldsomt skift, men grundet mine opstartsproblemer pga. benet har jeg været tidspresset hele vejen. Derfor er det vigtigt for mit vedkommende at føle og mærke efter om kroppen signalerer problemer – men indtil videre har det forløbet glimrende! Den fortsatte træning vil være en blanding af distancer og intensitet. De kommende uger vil jeg forsøge fortsat at løbe 75 km+ i terræn, men også give den gas på korte distancer hvor pulsen kommer helt op. Jeg mener at min krop godt kan klare begge ting, især med den rette hvile og kost.
Cham 23 km red

Den funktionelle træning (som jeg i tidligere oplæg har nævnt som et nyt tiltag) har haltet lidt. Der gik lidt ‘ferie-i-den’, men er nu i gang igen. Core skal trænes og balancen skal styrkes vha. bræt og Slack Line. Så nu må vi se hvad tiden bringer:)
foto-11

- Andreas

Skriv et svar

