Menton – ferie/power run

Så er jeg hjemme igen, og hold kæft en fed ferie til Menton/Gorbio. Hytten vi havde lejet var i centrum af de sydlandske bjerge, lige inden de dukkede under for Middelhavet, som for resten var skønt at dyppe sig i:) Målet med ferien var at det skulle være ferie, både mentalt og fysisk. Fysisk betød det at jeg ikke skulle ud på de store bedrifter i bjergene, men i stedet give kroppen ro til restitution, inden at den hårde træning starter op dags dato (mere om det senere!).

Det blev til 4 ture af maks 1 times varighed, hvor målet var at søge op i bjergene ved maksimal intensitet, og ligeledes give den ‘smæk’ nedad igen. Ikke én meter skulle være flad, og sporet skulle være udfordrende single trail – asfalt virkede bare dumt i det område:) Resultatet blev som nævnt 4 skønne ture, hvor første viste sig fra sin svære side, da småsten gjorde terrænet umuligt at stå fast på. Netop derfor styrtede jeg på vejen ned, og slog mit venstre knæ for anden gang (1. gang ved mindre styrt på cykel i kbh). Da jeg kom ned, var jeg lidt overrasket over det varme barske terræn, og håbede måske lidt at de næste ture ville være en smule mildere rent teknisk, da ens tempo blev meget begrænset. Det viste sig også at være tilfældet. 2. tur blev den længste på 56 min, og 560 hm+ med højt tempo – fed tur! 3. og 4. lignede hinanden, begge op til Saint Agnes by hvilket viste sig at være en smuk by på bjergskræning, med en gammel slotsruin på toppen (se billede). Begge ture gav masser af smukke udsigtspunkter udover Menton og det lyseblå Middelhav – wauw en oplevelse! Nedenfor er der lidt stemningsbilleder fra turen, og de forskellige moves ses her!

IMG_4250

Saint Agnes på toppen

IMG_4256

Saint Agnes slotsruin (10 min senere)

IMG_4203 IMG_4204 IMG_4206 IMG_4208 IMG_4209 IMG_4210 IMG_4211 IMG_4212 IMG_4215 IMG_4216 IMG_4217 IMG_4219 IMG_4221 IMG_4223 IMG_4247 IMG_4248 IMG_4253 IMG_4255 IMG_4257 IMG_4259 IMG_4260 IMG_4264 IMG_4267

- Andreas

Skriv et svar

