Vaujany – Dag 2

WOW! Dag 2 i Vaujany gik over al forventning. Dagen startede med lidt trætte ben, hvor især lægge og lårmuskler når jeg gik ned ad trapper gav udslag. Det var dog også forståeligt, da dag 1 samlet set havde svaret til 1-1,5 uges  træning herhjemme i DK. Jeppe som jeg var nede med, havde planlagt at vi skulle starte i Alpe D’ Huez, og løbe hjem via et plateau i 2000 meters højde. Turen var fuldstændig fantastisk, smuk og med alle de elementer man kunne ønske sig såsom sne, bjerge, søer, græs, grønt krat, solskin mm. I stedet for at skrive en masse vil jeg lade billederne tale sit sprog i stedet – denne tur røg med det samme i Top 2!

Salomon 3 Salomon 4 Salomon 5 Salomon 6 Salomon 7 Salomon 8 Salomon 9 Salomon 10

Vi kom tilbage ved frokost, hvor jeg hurtigt kørte noget mad ned, og sprang afsted igen (Den fedeste måde at afvikle en hverdag på:))! Eftermiddagen ville jeg have til at starte med stigning, da Jeppe og jeg om formiddagen havde løbet primært fladt med et afsluttende fald på 400-500 hm. Målet var at følge et spor langs Route de Bessey, som førte op til et smukt udsigtspunkt. Det steg 300 Hm på lukket og meget stejl trail, før at naturen åbnede sig op og BANG – 270 graders panorama. Jeg vurderede med det samme at det var acceptabelt at tage en pause på 20 min, men jeg havde heldigvis masser af energi i kroppen endnu – især da jeg vidste at den snart stod på downhill løb – juhuu!

Salomon 11

Turen ned på den anden side af toppen var stejl, OVERRASKENDE stejl! Det tekniske niveau som ruten krævede var på et niveau jeg ikke kendte til, så tempoet var langsomt og sikkert. Jeg var alene, så det ville være dumt at tage chancer, og en skade var fuldstændig udelukket! Hold kæft det var fedt;)

Efter 2 dage i Vaujany er jeg kun blevet endnu mere overbevist om, at løb i alperne er noget af det mest fantastiske man kan bruge sin tid og energi på:)

- Andreas

Skriv et svar

